Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Klauzula informacyjna RODO -Zastrzeganie numerów PESEL

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Burmistrz Gryfic, ul. Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice - w zakresie rejestracji wniosków składanych w organie dowolnej gminy w ramach zastrzeżenia numeru PESEL, cofania zastrzeżenia, wydawania zaświadczenia zawierającego odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL oraz przechowywania przez miasta dokumentacji pisemnej

Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru zastrzeżeń numerów PESEL.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem - Burmistrzem można się skontaktować poprzez adres email urzad@gryfice.eu lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator - Burmistrz wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować na adres email iod@urzad.gryfice.eu lub telefonicznie 091 38 53 259 lub osobiście w siedzibie Administratora w godz. 7:30-11:30.

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani kontaktować, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, poprzez email: iod@mc.qov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.

CELE PRZETWARZANIA PODSTAWA PRAWNA

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisem szczególnym ustawy przez

Burmistrza - w celu wprowadzenia Pani/Pana danych do rejestru zastrzeżeń numerów PESEL, cofnięcia zastrzeżenia, i wydania zaświadczenia zawierającego odpis danych przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL - na podstawie art. 23e ust. 2 pkt. 2 oraz art. 23k ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. - o ewidencji ludności.

Ministra Cyfryzacji - w celu zastrzeżenia numeru PESEL, cofnięcia zastrzeżenia numeru PESEL, wydania zaświadczenia zawierającego historię zastrzeżeń numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń- na podstawie art. 23a i 23k ust. 5 ustawy o ewidencji ludności.

Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi rejestr zastrzeżeń numerów PESEL w celu zapobiegania negatywnym konsekwencjom nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych osób, które dokonają zastrzeżenia numeru PESEL.

ODBIORCY DANYCH

Podmiotem przetwarzającym jest Centralny Ośrodek Informatyki z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, 02-305 Warszawa, świadczący usługę utrzymania systemu.

Dane udostępniane są do -  organów gminy, wojewodów, ministra właściwego do spraw wewnętrznych na podstawie art. 23b ust. 4 ustawy o ewidencji ludności  oraz na podstawie art. 23 m ust. 1 ustawy o ewidencji ludności do:

  1. podmiotów, o których mowa w art. 46 ust. 1, w zakresie niezbędnym do realizacji ustawowych zadań;
  2. podmiotów, o których mowa w art. 46 ust. 2 pkt 1, po wykazaniu interesu faktycznego;
  3. podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1, 17, 18 i 20 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, oraz instytucji utworzonej na podstawie art. 105 ust. 4 tej ustawy;
  4. notariuszy;
  5. dostawców publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych;
  6. spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;
  7. kredytodawców w rozumieniu art. 5 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim;
  8. dostawców, o których mowa w art. 4 ust. 2 pkt 4, 6, 9 i 11 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2360 i 2640);
  9. biur informacji gospodarczej, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. z 2023 r. poz. 528 i 1394)

KATEGORIE DANYCH

Imię, nazwisko, numer PESEL, uzasadnienie złożenia wniosku przez pełnomocnika.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Danych zgromadzonych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL nie usuwa się. Zapisy w dziennikach systemów (logach) przechowywane są przez 6 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym powstał zapis.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo - dostępu do danych osobowych, także za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, o której mowa w art. 23k ustawy o ewidencji ludności; - żądania ich sprostowania; - ograniczenia przetwarzania.

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH

- Rejestr PESEL, - Pani/Pana wniosek, - pełnomocnik, kurator albo opiekun prawny, który w Pani/Pana imieniu składa wniosek.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zastrzeżenia numeru PESEL lub cofnięcia zastrzeżenia.

INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI – PROFILOWANIU

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Leszek Wójcikiewicz 17-11-2023 09:41
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Leszek Wójcikiewicz 17-11-2023
Ostatnia aktualizacja: - 17-11-2023 09:41