eBoi
Jak załatwić sprawę?
Klauzula informacyjna RODO -Zastrzeganie numerów PESEL
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Burmistrz Gryfic, ul. Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice - w zakresie rejestracji wniosków składanych w organie dowolnej gminy w ramach zastrzeżenia numeru PESEL, cofania zastrzeżenia, wydawania zaświadczenia zawierającego odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL oraz przechowywania przez miasta dokumentacji pisemnej |
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru zastrzeżeń numerów PESEL. |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem - Burmistrzem można się skontaktować poprzez adres email urzad@gryfice.eu lub pisemnie na adres siedziby administratora. |
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator - Burmistrz wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować na adres email iod@urzad.gryfice.eu lub telefonicznie 091 38 53 259 lub osobiście w siedzibie Administratora w godz. 7:30-11:30. |
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani kontaktować, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, poprzez email: iod@mc.qov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. |
Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania. |
CELE PRZETWARZANIA PODSTAWA PRAWNA |
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisem szczególnym ustawy przez |
Burmistrza - w celu wprowadzenia Pani/Pana danych do rejestru zastrzeżeń numerów PESEL, cofnięcia zastrzeżenia, i wydania zaświadczenia zawierającego odpis danych przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL - na podstawie art. 23e ust. 2 pkt. 2 oraz art. 23k ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. - o ewidencji ludności. |
Ministra Cyfryzacji - w celu zastrzeżenia numeru PESEL, cofnięcia zastrzeżenia numeru PESEL, wydania zaświadczenia zawierającego historię zastrzeżeń numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń- na podstawie art. 23a i 23k ust. 5 ustawy o ewidencji ludności. |
Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi rejestr zastrzeżeń numerów PESEL w celu zapobiegania negatywnym konsekwencjom nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych osób, które dokonają zastrzeżenia numeru PESEL. |
ODBIORCY DANYCH |
Podmiotem przetwarzającym jest Centralny Ośrodek Informatyki z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, 02-305 Warszawa, świadczący usługę utrzymania systemu. |
Dane udostępniane są do - organów gminy, wojewodów, ministra właściwego do spraw wewnętrznych na podstawie art. 23b ust. 4 ustawy o ewidencji ludności oraz na podstawie art. 23 m ust. 1 ustawy o ewidencji ludności do:
|
KATEGORIE DANYCH |
Imię, nazwisko, numer PESEL, uzasadnienie złożenia wniosku przez pełnomocnika. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Danych zgromadzonych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL nie usuwa się. Zapisy w dziennikach systemów (logach) przechowywane są przez 6 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym powstał zapis. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo - dostępu do danych osobowych, także za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, o której mowa w art. 23k ustawy o ewidencji ludności; - żądania ich sprostowania; - ograniczenia przetwarzania. |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2, 00-193 Warszawa. |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH |
- Rejestr PESEL, - Pani/Pana wniosek, - pełnomocnik, kurator albo opiekun prawny, który w Pani/Pana imieniu składa wniosek. |
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH |
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zastrzeżenia numeru PESEL lub cofnięcia zastrzeżenia. |
INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI – PROFILOWANIU |
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu. |
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO - ogólne rozporządzenie o ochronie danych). |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Leszek Wójcikiewicz | 17-11-2023 09:41 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Leszek Wójcikiewicz | 17-11-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 17-11-2023 09:41 |