eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zadania Wydziału Rolnictwa, Nieruchomości i Ochrony Środowiska
Do zadań Wydziału Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska należy prowadzenie spraw:
1. Z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania nieruchomości w szczególności związanych z:
- gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami niezabudowanymi i zabudowanymi w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele szczególne, w tym ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
- sprzedaż mieszkań komunalnych,
- prowadzenie ewidencji dzierżawy i sprzedaży nieruchomości komunalnych,
- wystawianie faktur VAT oraz paragonów fiskalnych w zakresie dzierżaw, wynajmowania, prawa użytkowania wieczystego i zbycia mienia komunalnego.
- organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
- nabywaniem nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
- komunalizacją gruntów,
- prowadzeniem ewidencji ilościowo-wartościowej gminnego zasobu nieruchomości,
- tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim - zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa,
- zagospodarowaniem wspólnot gruntowych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,
- przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych,
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków,
- sporządzanie gminnego programu opieki nad zabytkami wspólnie z Wydziałem Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej,
- naliczanie opłat adiacenckich i przekazywanie informacji do Wydz. Finansowego,
- rozwiązywanie umowy użytkowania wieczystego, jeżeli użytkownik wieczysty korzysta z nieruchomości w sposób sprzeczny z ustalonymi w umowie warunkami,
- sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę,
- wnioskowanie o podwyższenie stawki procentowej opłaty rocznej,
- aktualizowanie opłaty rocznej oraz wypowiadanie wysokości dotychczasowej opłaty rocznej,
- przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- zbywaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
- rozgraniczaniem nieruchomości,
- podziałem geodezyjnym nieruchomości,
- scalaniem nieruchomości,
- zakładaniem ksiąg wieczystych dla nieruchomości stanowiących mienie komunalne,
- prowadzeniem ewidencji nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste,
- wywłaszczaniem nieruchomości,
- odszkodowaniem za wywłaszczone nieruchomości,
- prowadzeniem ewidencji lokali użytkowych i garaży oddanych w najem,
- przygotowywaniem projektów zarządzeń Burmistrza i uchwał Rady w zakresie zadań Wydziału,
- przygotowywanie planu dochodów i wydatków do projektu budżetu w zakresie prowadzonych zadań Wydziału oraz sprawozdań z realizacji budżetu.
- prowadzenie wewnętrznego rejestru umów finansowanych ze środków budżetowych Gminy,
- prowadzeniem spraw dotyczących zezwoleń na czasowe zajęcia nieruchomości komunalnych,
- prowadzeniem spraw w zakresie zezwoleń na zakładanie, przeprowadzanie i wykonywanie na nieruchomościach komunalnych urządzeń technicznych,
- rejestrowaniem aktów prawnych dotyczących obrotu nieruchomości dokonywanego przez inne organy administracji publicznej,
- informowaniem Wydziału Finansowego o zmianach dokonywanych w obrocie nieruchomości na rynku wtórnym,
2. Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska i rolnictwem, a w szczególności dotyczących:
- ochrony zwierząt i nadzór nad gospodarką łowiecką,
- przeciwdziałanie bezdomności zwierząt, opieka nad bezdomnymi zwierzętami.
- zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
- ochrony i kształtowania środowiska w tym: zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, ograniczeń dotyczących eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych, ochrony środowiska przed odpadami, ochrony powietrza atmosferycznego,
- utrzymania porządku i czystości z wyłączeniem zadań realizowanych przez Zakład Usług Komunalnych, a nadzorowanych przez Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej,
- edukacja ekologiczna,
- kontrolowanie zakładów pracy i innych jednostek organizacyjnych w zakresie ochrony środowiska,
- ustalanie podmiotów gospodarczych korzystających ze środowiska w zakresie wnoszonych opłat z tego tytułu,
- udzielanie informacji o środowisku, poza wskazaniami lokalizacyjnymi, które prowadzi Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej,
- ochrona przyrody,
- pracowniczych ogrodów działkowych,
- ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym: przeznaczania gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne, wyłączania gruntów z produkcji, rolniczego wykorzystania gruntów, rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów, przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią, nasiennictwa,
- gospodarki wodnej i melioracji w tym zadania dot. kąpielisk,
13a. naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej i przekazywanie informacji do Wydziału Finansowego, - naliczanie i uzyskiwanie czynszu za dzierżawę obwodów łowieckich na gruntach gminy,
- zadań związanych z organizacją i prowadzeniem spisów rolnych i wyborów do Izb Rolniczych,
- udziału w komisjach ds. szacowania szkód na gruntach rolnych,
- rejestracji psów ras agresywnych.
3. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami komunalnymi.
- przygotowywanie procedury wyłonienia operatora systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- kontrola systemu gospodarki odpadami u wytwórców odpadów i u operatora,
- rozliczanie finansowe systemu gospodarki odpadami,
- prowadzenie ewidencji gospodarki odpadami komunalnymi,
- stałe monitorowanie systemu gospodarki odpadami,
- przygotowywanie projektów uchwał regulujących gospodarkę odpadami komunalnymi,
- prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną,
- uczestniczenie w tworzeniu oraz nadzór nad prowadzeniem punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
- tworzenie bazy danych warunkującej sprawne funkcjonowanie systemu,
- sprawozdawczość kwartalna i roczna systemu gospodarki odpadami komunalnymi,
- prowadzenie ewidencji gospodarki wodno-ściekowej.
- nadzór nad gospodarką wodno-ściekową,
4. Realizacja przy udziale sołectw zadań finansowanych z funduszu sołeckiego, pozostających w zakresie właściwości wydziału.
5. Przygotowanie, na potrzeby promocji inwestycji gminnych wykazów rzeczowo-ilościowych i lokalizacyjnych nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych, przeznaczonych do sprzedaży, uczestnictwo w każdym stadium przygotowania oferty, współpraca z odpowiednia komórką promocji.
6. Realizacja zadań obronnych wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy.
7. Wydział realizując swoje zadania z zakresu rolnictwa i wsi utrzymuje stałe kontakty i współdziała z sołtysami, radami sołeckimi, Powiatowymi Izbami Rolniczymi i innymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami, których statutowa działalność obejmuje rolnictwo, leśnictwo, gospodarkę wodną, ochronę zwierząt, środowiska i przyrody.
8. Współpraca ze spółką i jednostką budżetową w zakresie realizacji zadań z zakresu Wydziału.
9. Przekazywanie do BIP-u informacji z zakresu zadań Wydziału.
aktualizacja: 08.04.2021 r.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 04-07-2003 14:07 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | Luiza Kowalska | 08-04-2021 11:05 |